Dag 13 Logan State Park

Klik Hier voor de foto’s van dag 13

Wat een verassing. De dag begon gelukkig weer zonder veel rook en een heldere lucht. Vanmorgen geen beerhopen maar een schone kampeerplaats met veel zon. Dat belooft in ieder geval veel goeds voor deze dag.

We maakten ons dagelijkse ontbijtje klaar en pakten alles weer in voor de reis van deze dag. We zouden ruim 200 km moeten rijden naar ons volgend doel: het Logan State Park Montana. Na het ontbijt gingen we nog even het vuil water lozen en reden we nog even kort langs het visitor center om even internet verbinding te maken met het thuisfront. Ter plaatste bleken de vlaggen half stok te hangen omdat het vandaag 11 september bleek te zijn.

Thuis bleek gelukkig alles nog in orde te zijn en we reden daarna door naar de benzinepomp aan het begin van de weg naar de Logan Pass. Toen we eenmaal volledig gevuld waren reden we de highway 89 op. We moesten namelijk omrijden omdat de “Going-to-the-Sun road” voor onze camper niet toegankelijk was maar ook nog steeds vanwege branden gesloten was. Aan het begin waren vele stukken bos te zien die jaren daarvoor door bosbranden waren getroffen. Heel fraai was te zien hoe het bos zich na vele jaren weer prima hersteld had en een groene deken vormde van jonge boompjes.

Op een gegeven moment moesten we kiezen 40 km om te rijden via Browning of de korte bergpas te nemen langs het Two Medicine Lake. We mochten met onze lentgte van de camper welliswaar deze weg niet berijden maar namen de gok deze keer maar. Deze weg bleek een mooie gok te zijn. Het ene uitzicht was nog mooier dan het andere en we konden zo mooi het Two Medicine Lake zien liggen. We kwamen uiteindelijk in een heel klein dorpje Glacier West aan en stopten hier even kort. We bezochten een alleraardigste winkel van sinkel en kochten nog een leuk souvenir.

De rest van de weg was soms eindeloos, tussen  bergen door waar soms een rivier zichtbaar was.  Soms was heel fraai een spoorlijn te zien die ook naar het westen liep. Helaas zagen we geen treinen maar kwamen ons wel weer in dikke rook terecht. Gelukkig was het weer helder toen we de stad Kalispell binnenreden en gingen daar eerst maar eens kijken of we onze tweede hamburger van deze vakantie konden kopen. We kwamen bij onze no1 hamburgerketen Five Guys terecht en ook deze keer bleek de kwaliteit weer op en top. Gelukkig dat we in Nederland inmiddels ook een vestiging hebben van deze top hamburgerbakkers 🙂 .

Daarna hebben we nog kort een bezoek gebracht aan de Bestbuy om nog wat belastingvrije zaken voor het thuisfront aan te schaffen. We zaten immers in de staat Montana en deze staat kent geen salestax. Dat scheelt, naast het gunstige koersverschil, toch al weer snel 9%. Nu stonden er nog wat dagelijkse boodschappen op onze lijstjes en we reden nog wat winkels af. Als laatste was de Krispy Kreme aan de beurt omdat we een lekkere donut bij de koffie toch wel hadden gemist. Een fraaie foto hiervan voor het thuisfront maakte ook dit bezoek weer kompleet.

Nu moesten de laatste 130 km nog worden geslecht. De wegen werden als snel weer van het type berg en bos en zelf een forse rooklucht bleek ook deze keer weer van de partij. Als het op de campground maar helder zou zijn dachten we. Nou dat bleek net het geval. De rooklucht stopte juist een kilometer voor de campground en de lucht was weer volledig helder. We draaiden onze camper van de weg af en werden ontvangen door een reuze aardige camphost. We kregen een kort tekst en uitleg en konden onze plaats gaan zoeken. Ondanks dat bij het reserveren de campground vol leek te zijn was deze nu vrijwel leeg. Waarschijnlijk zijn vele Amerikanen vanwege de rook weggebleven dachten we. Na een rondje rijden besloten we eerst nog maar even wat water in te nemen. We hadden welliswaar stroom op onze plaats maar geen water. Dat water innemen heeft helaas wel ruim 20 minuten geduurd. De kraan stroomde namelijk zo traag dat het bijna one camper in druppelde 🙂 . Toen was het even tijd voor rust. De avondmaaltijd kon nog even wachten want we hadden tenslotte wat later op de middag onze hamburger verorberd. We gingen nog even kort bij het naastgelegen meer kijken en maakten de mooiste foto’s.

Later op de avond hebben we weer een overheerlijk maaltijd gegeten en toen het eenmaal donker was gingen we lekker slapen. Morgen staat een tussenstop in Spokane op het programma. We zijn weer benieuwd.