Dag 14 Spokane, WA

Klik Hier voor de foto’s van dag 14

Vandaag hadden we ons verslapen. Het was namelijk al 7:30 en we lagen nog in de mand. We zouden vandaag bijtijds willen vetrekken omdat de te rijden afstand en de te bezoeken plekken best wel wat tijd zou gaan kosten. Ook vonden we het belangrijk een beetje bijtijds op de campground in Spokane aan te komen. Konden we daar nog lekker buiten zitten want het zou weer een warme zomerdag daar worden. Enfin we smeerde snel een broodje en borgen alles op. Meter starten en wegwezen maar. Heerlijk zo’n camper, sneller ben je nooit weg als met deze reisoptie. Buiten was vanwege het windstille weer de complete omgeving weer omgetoverd tot een grote rookoven.

Gelukkig hadden we de dag ervoor meer wind gehad en een heldere lucht rondom de campground. We reden al weer snel over eindeloze boswegen en soms was de lucht zo vol van rook dat mistlichten niet zouden hebben misstaan. We kwamen na 75 km in een stadje Libby en hier zochten we via Gasbuddy weer de goedkoopste pomp op. $2,60 voor een hele gallon was toch weer erg goedkoop. We vervolgden onze weg en stopten uiteindelijk op de parkeerplaats om de Kootenai Falls te gaan bezoeken. Maar omdat deze morgen de koffie ontbrak zetten we eerst hier een lekker bakkie en maakten dit compleet met een heerlijk Krispy donut.

Hierna moesten we toch echt de watervallen gaan zoeken want we hadden lang genoeg gezeten. Via een kronkelig bospad kwamen we bij het eerste uitzichtpunt en maakten daar wat foto’s. Zo liepen we nog naar een paar andere plekken en bij het eindpunt waren uiteindelijk 2 watervallen tegelijkertijd te zien. Deze watervallen waren met stip op nummer 1 terrecht gekomen van deze vakantie. Wat was dit een immens watergeweld.

Hierna liepen we via een ander pad naar de swingen bridge. Deze brug was over de rivier gespannen en via een bord werden we gewaarschuwd dat er maar 5 mensen tegelijkertijd op de brug mochten lopen. Nou dat gaf Pleuni toch wel knikkende knietjes. Hoe sterk is die brug dan wel vroeg ze zich af. Eenmaal op de brug bleek er echter niets aan de hand want de gebruikte planken en staalkabels waren natuurlijk minstens bekend op 50 man 🙂 .

We liepen hierna weer terug naar de camper en reden naar onze volgende stop. De Moyie River Canyon met bijbehorende brug. Via een verlaten parkeerplaats konden we een mooi uitzicht van deze brug krijgen en na het uitlopen van een klein paadje was het uitzicht nog even wat mooier. Na 10 minuten hadden we het wel gezien en gingen naar stop no 3 van deze dag. Een winkel in antieke zaken dat alles te maken had met benzinepompen en toebehoren. We maakte op een afstandje wat foto’s en dachten, dat als we niet met het vliegtuig naar huis zouden moeten, we minstens een benzinepomp hadden aangekocht 🙂

De laatste stop was het strand in Sandpoint. Het was buiten inmiddels weer boven de 30 graden en dat passte natuurlijk prima bij het strand. We rekende op een heel drukke bedoeling maar bij aankomst waren er om precies te zijn twee gezinnen die het strand bevolkte. Blijkbaar was het zomerseizoen echt over.

We liepen wat over het strand en Pleuni verzamelde wat zand voor haar verzameling thuis. Ze heeft deze vakantie haar collectie al weer aardig kunnen uitbreiden. Aan het einde van het strand bezochten we nog een kleine replica van het vrijheidsbeeld. Zo is (O)pa welliswaar niet in NewYork geweest maar heeft toch naast het vrijheidsbeeld gestaan.

Na dit korte strandavontuur reden we richting onze campground. Ruim 100 kom moest nog worden overbrugd en omdat we toch een klein beetje honger hadden kochten we bij een MacDonalds snel een zak vol met hamburgers voor 1 dollar! per stuk. Met de hamburgers achter onze kiezen bereikte we na een uur Spokane. Het was rond de stad reuzeleuk omdat de avondspits net begonnen was. Pleuni vond al deze drukte maar niks en gelukkig konden we al snel de freeway alweer verlaten. Via allerlei omleidingen bereikte we uiteindelijk de campground en ondanks het ontbreken van de camphost bleek ons plekje keurig te zijn gereserveerd.  Omdat we nog geen honger hadden besloten we eerst maar eens wat uit te rusten en wat te drinken. (O)pa las de krant van de afgelopen twee dagen en Pleuni keek relaxed een Netflix serie.

Rond zeven uur was het toch wel tijd het eten op te zetten.  Na een poging dit buiten lekker op te eten werd dit plezier al snel vergald door een horde wespen. Oplossing: de handel naar binnen verhuizen en de airco aan. De avond hebben we vanzelfsprekend weer ingevuld met wat lezen en weblog gedoe. En daarna hebben we het licht niet al te laat uit gedaan. Morgen gaan we naar Mt Reinier en dat zal een stevig stukje rijden opleveren. Weltrusten voor vandaag.