Dag 19 Olympic, NP

Klik Hier voor de foto’s van dag 19

Vandaag begonnen we aan onze laatste volledige dag met onze trouwe camper. We hadden gelukkig geen haast en konden op ons gemak de dag beginnen. We zouden namelijk maar 65 kilometer verderop naar onze volgende tevens laatste campground hoeven te rijden. De laatste restjes werden uit de kast gehaald om het dagelijkse ontbijtje samen te stellen en we keken nog naar de foto’s in de weblog van de vorige dagen. Links en rechts vertrokken inmiddels de buren. De buren waarmee we gisteren nog een praatje maakten, zwaaiden uitbundig naar ons en wensten ons een fantastische resterende reis.

We ruimden snel de boel op en vertrokken ook richting Port Angeles. Onderweg trotseerden we weer alle wegwerkzaamheden die nu nog plaats vonden en sloegen aan het begin van het Lake Crescent de afslag naar de boatlaunche van het meer af. We wisten uit info van andere webbloggers dat hier een grote Mapleleaf Tree te vinden zou zijn. Nou die tree die was ook big. Vol met dikke takken en bladeren en velen bedekt met een dikke laag mos. Supermooi om te zien.

GJ8_0238_DxO

Het was inmiddels geheel bewolkt maar desondanks was het uitzicht over het meer nog heel mooi. We genoten van de boten die op het meer voeren en zagen de pogingen van de zon die in de verte die probeerde het meer te verlichten. Na dit bezoek stelden we onze navigatie in op het bezoekerscentrum van Olympic National Park gelegen in Port Angeles. De wegen daar naar toe bleven voor verbetering vatbaar en we schudden ook deze keer compleet door onze camper heen en weer. Aangekomen in Port Angeles bleek het bezoekerscentrum wel degelijk aangepakt te worden want we moesten uitwijken naar een tijdelijk exemplaar opgebouwd uit containers.

Niet de meest fraaie plek om te bezoeken maar gelukkig kon Gert hier zijn informatiekrant en brochure in ontvangst nemen en zijn bekende Nationale Park munt kopen om aan zijn verzameling toe te voegen. De weg vervolgden we daarna richting onze laatste campground “Olympic Peninsula/ Port Angeles”. Eenmaal daar aangekomen bleek het al wat drukker te zijn en konden we zelfs niet op de tijdelijke parkeerplaats bij de receptie staan. Na enig wikken en wegen vonden we toch een tijdelijke andere plek en kregen bij de receptie alle informatie die we nodig hadden. Nu moesten we door een host in een karretje naar onze pelk gebracht worden. Alsof we geen plattegrondje konden lezen en een camper op een megagrote plek konden parkeren. Iedereen moet een baantje hebben, dachten we. Inmiddels werd de lucht steeds dreigender en een mogelijk bezoek aan het zwembad zat er zeker niet meer in. Dan maar de boel inpakken, de laatste keer onze kleding wassen en de camper schoonmaken. Dit moest natuurlijk ook gebeuren en Pleuni wist zelfs de camper schoner te krijgen dan hoe we deze gekregen hadden. Ondertussen begon het zachtjes te regenen en het weerbericht klopte ook deze keer weer perfect. Het avondeten vulden we deze keer makkelijk in want we hadden trek in fried chicken. Op naar de Safeway dan maar.

We kochten daar een mixed aanbieding en gingen met twee bakken vol heerlijke kip weer naar “huis”. De rest van de avond hebben we besteed aan de laatste zaken en we gingen deze keer erg vroeg naar bed omdat de volgende dag de wekker om 5:30 uur af zou gaan. We gaan namelijk om 8:00 met de Ferry naar het vasteland waar Everett ligt zodat we daar op tijd onze camper in kunnen gaan leveren.