Dag 2 North Cascades, NP

Klik Hier voor de foto’s van dag 2

Het was nog erg donker en stil. Het was half vijf en Pleuni en Gert waren inmiddels wakker. (O)pa daarintegen lag nog vrolijk een tukje te doen. Supermiddel tegen jetlag heeft die man uitgevonden. Om de tijd maar nuttig te besteden stonden we even later maar op en Gert begon de weblog af te maken omdat de avond ervoor het lampje toch eerder uit ging dan gedacht 🙂 Pleuni nam van de gelegenheid gebruik om wat zaken te herpakken en we denken dat aan het einde van de vakantie alles een goed plekje heeft gekregen 😀 Daarna stond contact met het thuisfront op de agenda. Wat is dat WhatsApp toch een superleuk en handig medium. De weblog was na een half uurtje klaar en de eerste reacties kwamen inmiddels binnen. (O)pa ontwaakte inmiddels ook en toen kregen we even naar zessen toch echt wel honger. Op naar ons ontbijt dus. Eenmaal aangekomen bleek dit van een afwijkende soort te zijn. Alle bekende zaken waren aanwezig inclusief vers sap en vers fruit. Dikke voldoende voor dit Best Western hotel.

Tijdens het ontbijt bekeken we de nieuwsuitzendingen die constant gingen over de overstromingen van orkaan Harvey in Texas. Raar om te zien dat 3800 km verderop de noodtoestand geld en wij hier heerlijk in de zon kunnen zitten. Over de zon gesproken: deze was vanmorgen compleet afwezig. Een dikke mist had zich boven Seattle/Everett gevormd en buiten was het een grijs en grauw geheel. Omdat we geen echt haast hadden sloten we het ontbijt veel later af dan gewend en gingen we naar onze kamer terug. Daar luierden we nog even en zetten alle koffers weer klaar. Deze konden we tijdelijk in het hotel achterlaten om ze later met onze camper weer op te kunnen pikken. Ook prima service van dit hotel. Om 8 uur vonden we het welletjes en gingen we op pad om onze geplande boodschappenlijst af te werken. Eerst naar de Safeway en toen weer naar de Walmart.

Vervolgens nog even naar de Bestbuy om de lijst compleet te maken. Inmiddels liep het tegen 12 uur en ondanks dat de camper pas om een uur beschikbaar zou zijn, dachten we de gok maar te wagen. Na twee kilometer rijden draaiden we het terrein van Cruise America RV op en parkeerden onze auto. Inmiddels bleek daar ook een ander Nederlands gezin gearriveerd te zijn en we maakten een kort praatje. We meldden ons daarna bij het kantoor en een uiterste vriendelijke man hielp ons onmiddelijk. In tegenstelling tot vorig jaar werden de administratieve zaken binnen enkele minuten afgehandeld. We kregen nog vragen of we voor 70 dollar onze afvalwater en gas standen wilden laten afhandelen, maar we weigerden dit vrolijk. Wat een onzinbedragen voor zulke simpele handelingen. Gelukkig kregen we wel onze Camperkit met borden en bestek inclusief want het bedrag dat je hiervoor moet betalen,100 dollar, is rijkelijk veel. Vervolgens vertelde hij ons dat de camper nog wel ergens uit een rij gevist moest worden en dat we even moesten wachten. Tijdens dit wachten zagen we op een scherm onze naam in een lijst met uit te leveren campers staan. Om 15:30 uur zouden wij onze camper kunnen ophalen. Hmmmm raar, we hadden nooit een tijd afgesproken en vanaf 13:00 zouden we welkom geweest zijn. Enfin we vonden het prima zo dat we ruim te vroeg werden geholpen. We kregen een korte instructie van enkele minuten want we waren toch wel bekend met alles wat op en aan een camper zit. We pakten vervolgens de boodschappen uit de huurauto over naar de camper en brachten de auto  daarna weg.

Ideaal was namelijk dat er een Avis autoverhuur op 100 meter afstand zat. Het terugbrengen van de huurauto leverde ons een positief resultaat op van 1 dollarcent. Om onduidelijke reden zouden we dat terug gestort krijgen op onze creditkaart. We hebben nog wel even gelachen om deze forse winst vandaag. We liepen weer terug naar de camper verhuur en het zonnetje was inmiddels gaan schijnen. (O)pa had zichzelf al lekker op een bankje opgesteld en vertelde ons dat andere terugbrengers veel last hadden gehad van bosbranden. We zullen deze later mogelijk ook (hopelijk op afstand) wel zien. Hierna gingen we nog even snel naar het hotel om onze daar gestalde bagage op te halen. Hierna kon de reis beginnen. 120 km stond op het programma, dus eerst maar via de interstate 5 de stad zien te verlaten. Het bleek zelfs midden op de dag heel erg druk te zijn. Een snelle check leerde echter dat deze file gelukkig maar 5 kilometer was dus dat konden we nog wel uitzitten.

Al vrij snel gingen we van de snelweg af en reden we via lokale wegen richting het North Cascades National Park. Ondertussen veranderde het landschap snel in een supermooie bergwereld waar op wat dorpjes na alles ongerept leek. Wat was het hier prachtig. We stopten nog even kort bij een plek aan de Skagit rivier en maakten daar een paar fraaie foto’s.

Al snel reden we daarna het park binnen en haasten ons om nog het bezoekerscentrum te kunnen bezoeken. Het was tenslotte al kwart voor vijf en zij zouden om vijf uur al dicht gaan. Gelukkig mochten we nog naar binnen en we keken kort rond naar opgezette beren en bijzonderheden van het park. Gert kocht hier ook de Jaarpas voor de Amerikaanse nationale parken zodat we t/m volgend jaar september deze mogen bezoeken. Gelukkig hebben we alvast nog een USA reisje op de planning gezet zodat het uiteindelijke rendement van deze pas wel snor zou zitten. We werden om 17.00 uur op een vriendelijke manier het centrum uitgegooid en gingen onze kampeerplaats opzoeken. Loop A plaats 23 bleek een schot in de roos te zijn. Een fraaie wat opener plek in bos. Altijd handig om de site https://www.campsitephotos.com te bezoeken. Pleuni draaide de camper vervolgens in een vloeiende beweging achteruit op deze plek en we zaten binnen enkele minuten aan een snack en een drankje.

We zagen dat de buren inmiddels een vuurtje aan het stoken waren en blijkbaar konden wij dat vanavond ook nog doen. Een ranger kwam even later nog uitleggen dat vanaf morgen open vuren voorlopig verboden waren. Blijkbaar hadden we een beetje geluk dus. Nu hadden we toch wel honger gekregen en al snel werden de aardappels en bloemkool in de pan gestopt. Een lekkere steak van de Safeway maakte vervolgens deze Hollandse maaltijd compleet. s’Avonds heeft Gert nog even de foto’s uitgezocht en Pleuni maakte het gewenste vuurtje. (O)pa vond dit allemaal prachtig en we hebben voor ons doen nog lekker laat bij het vuur gezeten.

GJ8_6868_DxO

Toen hebben we deze lange dag maar afgesloten en zijn voor het eerst in ons campermandje gekropen.