Dag 20 Abbotsford, BC

Klik Hier voor de foto’s van dag 20

Einde camperreis! Vandaag moet onze geliefde woondoos terug naar zijn baas in Everett WA worden gebracht. We hadden gisteren nog goed gekeken naar de terugreis en kwamen tot de conclusie dat “omrijden” via zuidelijk Seattle minder handig was dan overvaren via Port Townsend. Deze ferry hadden we al twee keer eerder gebruikt om vanaf Olympic National Park naar onze familie te rijden, maar deze keer moest eerst de camper nog een stukje naar het zuiden gereden worden. Enig rekenwerk leerde dat de ferry dan toch sneller en goedkoper zou zijn dan de optie om om te rijden. Zo gezegd zo gedaan. We hadden de ferry voor 8:00 uur gereserveerd. Dat betekende wel vroeg op en daarom ging vanmorgen de wekker dus om 5.30 uur af. Oei, dat viel niet mee. Slaapdronken stonden we op en maakten we een bak thee met een lekker Amerikaans koekje erbij. Zo’n snel ontbijtje scheelde tijd want net na zessen startten we de motor al van onze camper. We zouden ongeveer 1 uur en een kwartier moeten rijden en inderdaad reden we net voor 7.30 uur de haven binnen. We moesten nog even een paar minuten wachten en na betaling mochten we doorrijden naar de strook voor campers met een reservering.

Zo wisten we zeker dat we deze vaart mee zouden mogen varen. Ondanks het zwaar bewolkte weer namen we toch een paar mooie foto’s van de omgeving.

Tijdens het wachten ruimde Pleuni alvast wat zaken in de camper op en al snel kwam de ferry de haven binnen. Wij konden als eerste de ferry oprijden. Daardoor kregen we een mooi plekje vooraan met een prachtig uitzicht. De overtocht duurde een half uurtje en onderweg belden we maar eens met het thuisfront of onze drie kabouters daar nog goed voor zichzelf zorgden. Gelukkig bleek dat het geval te zijn en konden we weer met gerust hart de laatste fase van onze reis ingaan. Op het vaste land reden we weer door een fraai stukje Washington en gingen we uiteindelijk via de Interstate 5 naar het zuiden.

Ruim op tijd reden we het terrein van Cruise America op en op aanwijzing van het personeel parkeerden we de camper op de plaats waar de inname verder werd afgehandeld. We gaven aan dat we eerst bij de “buren” onze huurauto gingen ophalen zodat we daarna gelijk onze spullen zouden kunnen overpakken. Bij de autoverhuur leek alles prima geregeld te zijn en reden binnen no time met een mooie Nissan Quest van het terrein af. We hebben eerst onze spullen in de auto gestopt en na een korte controle van de camper konden we ons goedkeuringsformulier bij de balie laten aftekenen. Tot onze grote verbazing kregen wij toen niet alleen onze betaalde borg terug maar zelf $75 toe vanwege onze prima schoonmaak van de camper. In het algemeen zijn we eigenlijk heel tevreden over Cruise America als camperverhuurder. Toen konden we plaats nemen in onze nieuwe Nissan minicamper :-). Pleuni moest nog wel even wennen aan de remmen want regelmatig zaten we met onze voortandjes in het dashboard/voorstoel. Ze was zo gewend aan het stevig remmen met onze 5000 kg zware camper dat ze dat probeerde te reproduceren in onze nieuwe huurauto 🙂 . Opeens zagen we dat de benzinemeter helemaal niet op vol stond maar op bijna leeg. Dat leek ons geen goede deal en we reden terug naar de autoverhuur. Gelukkig waren we de straat nog niet uit. Ter plaatste hebben ze de fout onder excuses hersteld en toen konden we dan toch echt op pad. De Seattle Premium Outlets stond op de planning. We wilden daar nog onze garderobe aanvullen en dat lukte prima. Gert heeft zijn kledingkast voor zijn reis naar Australië al weer een beetje gevuld.

We besloten deze shopping happening te beëindigen met een lekkere kop Starbucks om daarna weer de auto op te zoeken. Ondertussen was het erg donker geworden en begon het te regenen. Pleuni bood aan de auto te halen en wij gingen schuilen bij een van de shops. Toen Pleuni aan kwam rijden was de fase van regenen voorbij en was het aan het stortregenen. Ondanks ons rennen naar de auto waren we toch nog behoorlijk nat toen we eenmaal in de auto zatten. We besloten de middag met een bezoek aan een heerlijk steak restaurant om tevens ons 29 jarige trouwdag te vieren. De resterende rit bleef het ook niet droog en regelmatig moesten we gas minderen om enigzins veilig onze weg te vervolgen.

Bij de Canadese grens werden we weer aan een kruisverhoor onderworpen maar alle antwoorden bleken weer goed en als beloning mochten we voor de tweede keer deze vakantie Canada binnenrijden. Korte tijd later reden we al weer de road in waar onze familie woont en constateerden dat we exact op het afgesproken tijdstip waren aangekomen. Kees en Wil stonden ons al op te wachten en we werden weer hartelijk door hun begroet. Voordat we nog maar iets hadden uitgepakt zaten we al weer aan de koffie en vertelde Kees op een bovengemiddeld volume de nodige sterke verhalen.

We hebben hiena nog de auto uitgepakt en de zaken in onze prima verzorgde logeerkamer neergeploft. Morgen kijken we wel weer verder hoe we e.e.a. zouden gaan herpakken. Nu waren we moe en gingen op tijd naar bed. Gert maakte nog wel zijn weblog af en die deed dan ook het licht uit. Morgen staat een heel rustige dag op het programma wat ongetwijfeld een korter dan gemiddelde weblog gaat opleveren. In ieder geval voor nu welterusten…..