Dag 9 Banff, NP

Klik Hier voor de foto’s van dag 9

Vanmorgen hebben we voor het eerst eens even lekker uitgeslapen. Het was al bijna half negen toen we uit onze bedjes kwamen. Het was koud, heel erg koud dus de kachel moest meteen aan.

7 september! Vandaag is het 29 jaar geleden dat we zijn getrouwd. Dat is een feit waar wel even bij stil gestaan moest worden. (O)pa gaf ons een etentje cadeau maar dat gaan we pas doen als we weer terug in Amerika zijn. Nadat de camper opgewarmd was maakte Pleuni het ontbijt en ruimden we de camper op om aan onze reis naar Banff te beginnen. Gelukkig is dit maar een kleine 100 kilometer verwijderd van Lake Louise en dus konden we rustig aan doen. De benzinetank van onze camper was nog steeds vol genoeg en boodschappen gaan we in Banff doen dus we konden al snel vertrekken. Ons eerste reisdoel was Lake Louise. Een mooi meer omringd door bergen en gletsjers. De zon scheen al toen we er aan kwamen maar het was er nog wel nevelig door de grote hoeveelheden rook.

We besloten een wandeling langs het meer te maken. Dat bleek langer dan we dachten want ruim anderhalf uur later waren we pas weer terug op ons beginpunt. Gert had inmiddels al volop foto’s kunnen maken.

Het was inmiddels ook lekker warm geworden en omdat we honger hadden besloten we in de camper te gaan lunchen. Na de lunch besloten we te vertrekken richting Moraine Lake maar het was daar al zo druk geworden dat de weg was afgezet. We konden hier dus helaas niet naar toe. We zetten koers naar de Bow Valley Parkway een rustige weg waaraan diverse uitzichtpunten en bezienswaardigheden liggen.

Aan het begin van deze weg stond een prachtig naambord. Dat moest natuurlijk even vastgelegd worden. Na deze fotosessie gingen we op weg. Allereerst stopten we bij Morant’s Curve. Hier kijk je uit op de vallei met daarin de meanderende rivier en daarnaast een imposante treinrails. Het was een prachtig gezicht alhoewel we de treinen helaas niet hebben gezien.

Een ander prachtige uitzicht punt was de Back Swamp, een moerasgebied waar je vanaf de Parkway prachtig op neerkijkt. Omdat het inmiddels al wat later was besloten we na dit punt door te rijden naar Banff. Ook hier weer een leuk naambord van het stadje wat we natuurlijk ook wilden fotograferen.

Banff is een prachtig stadje en met behulp van de Tomtom kwamen we al snel bij de supermarkt terecht waar we inkopen wilden doen. Het was een kleine supermarkt maar ze verkochten alles wat je maar kon wensen. Het kostte ons dan niet veel moeite om een heerlijk kostje bij elkaar te verzamelen. Lekkere kip uit de oven, heerlijke hamburgers, verse groenten en brood waar we alle vertrouwen in hebben.

Na het afrekenen liepen we naar de camper terug en 10 minuten later arriveerden we op de camping. We hadden gereserveerd en dat was maar goed ook want de camping was compleet volgeboekt. Dan hebben we het niet over een camping met 40 plaatsjes maar een camping met enkele honderden plekken. We werden vriendelijk ontvangen, gewaarschuwd voor wildlife op de camping en gewezen op de shuttle die ons gratis naar het stadje Banff bracht maar wel voor 2 dollar pp weer terug naar de camping bracht. Dat gaan we zeker doen! We vonden op de camping al snel onze plek en parkeerden onze woondoos zonder enige moeite. Vlug stroom en water aansluiten en de afvaltanks legen.

Stoeltjes uit het luik en dan lekker genieten van het uitzicht en het prachtige weer. Het was heerlijk warm en de zon scheen volop. Ter ere van ons huwelijksjubileum maakte Pleuni ijs met aardbeien en slagroom klaar. We genoten er van! Dat is de kunst van het leven: genieten van dit soort kleine dingen.

De volgende uren luierden we lekker ieder op zijn eigen manier. Lezen, netflix kijken, internetten, we vermaakten ons prima. Rond half zeven was het tijd om het eten klaar te maken. Heerlijke kip met brocolli. Lekker gezond! Ook hier genoten we weer van. Na het eten deden we de afwas en had Pleuni een schoonmaak aanval. Ze maakte de camper helemaal schoon terwijl de mannen lekker lazen of bezig waren met de reisblogs. Rond half tien ging (O)pa naar bed maar wij vonden het te lekker buiten om zomaar even snel ons bedje in te duiken. We genoten nog lang van de heerlijke zwoele zomeravond.